Singapore Skyline

Thursday, September 3, 2009

Bintan & Matforgiftning

Heihei!

Kan begynne med å fortelle om turen vår til Bintan. Etter 1 time med MRT, 1 time med båt og 1 time med minibuss kom vi omsider fram til hostelet vårt Nostalgia Yasin fredag kveld. Der ble vi møtt av ca 50 andre utvekslingsstudenter fra Nanyang. Det ble full fest den kvelden og dagen etterpå våknet vi til sol fra blå himmel. Vi tok en gratis shuttle (motorsykkel med sidevogn) bort til Bintan Agro Resort og benyttet oss av hotellfasilitetene der hele dagen. Vi solte oss ved bassenget og spiste middag i hotellrestauranten. Så dro vi tilbake til hostelet hvor det var klart for en ny fest. Denne kvelden ble det alkohol i bøttevis :) Søndag ble en meget grå dag både på grunn av dårlig form og dårlig vær. Dagen ble stort sett tilbragt på rommet til det var tid for å reise tilbake til Singapore.

Så var det klart for en ny skoleuke. Tirsdag var vi på Jurong Point, et kjøpesenter i nærheten, for å spise middag og handle inn. Middagen var et helt greit måltid på en vanlig lokal restaurant.Trodde vi...Marthe Lise våknet midt på natten av sterke magesmerter så derfor tok vi turen til et sykehus klokken halv 5 på natten. Mens hun var inne til behandling måtte Cathrine benytte seg av pårørende toalettet for å si det på en pen måte. Det var to stk reduserte jenter som vendte tilbake til campus tidlig onsdag morgen. Vi går ut i fra at vi kan gi maten fra Jurong Point skylden for sykehusbesøket. Resten av uken brukte vi på å komme å komme oss.

På lørdagen tok vi turen helt øst i landet til Singapore Expo hvor det ble arrangert NATAS Travel Fair 2009. Dette syns vi absolutt var verdt turen :)

Denne helgen er det klart for Cathrines bursdagsfeiring i Kuala Lumpur, Malaysia. Vi lover å oppdatere mer fra KL når vi er tilbake igjen :) God helg alle sammen!